Doe mee aan 'The Ultimate Bite'

17 februari 2016 |
Doe mee aan 'The Ultimate Bite'<

Mayonaisemerk Hellmann’s gaat in de eerste helft van 2016 de uitdaging met horecaondernemers aan: maak ‘The Ultimate Bite’. In
heel Nederland worden eigenaren en koks van lunchrooms, broodjeszaken, brasseries en cafés uitgedaagd om de állerlekkerste ‘bite’ te maken.

Over de wedstrijd
The Ultimate Bite moet gebaseerd zijn op een broodsoort (bijvoorbeeld een wrap, burger, pita, flatbread). De bite moet origineel en vooral lekker belegd zijn én er moet minimaal 1 Hellmann’s product in het recept worden gebruikt. Een professionele jury bepaalt samen met het Nederlandse publiek de winnaar. De winnende ondernemer wint een reclamecampagne voor zijn/haar zaak ter waarde van maar liefst 5.000 euro bij The Ultimate Bite live finale op 23 mei in de Kookfabriek te Amsterdam. Inschrijven voor de wedstrijd kan tot en met 20 maart op UltimateBite.com.
Twist
Jacqueline Spruit van Hellmann’s: "Met The Ultimate Bite willen we horecaondernemers inspireren na te denken over hun menukaart. We willen ze met praktische tips aanzetten om hun gerechten een kleine twist te geven, waardoor ze nog origineler en lekkerder worden en bovendien meer marge en omzet opleveren. Wat kan net iets beter of anders? Niet alles hoeft van de baan, maar soms kan met een kleine aanpassing meer smaak en uitstraling worden toegevoegd aan het gerecht."

Professionele jury
De 'bite' wordt beoordeeld door een professionele jury. De jury, waaronder Jord Althuizen, concept creator van The Rough Kitchen en eigenaar van Smokey Business, selecteert de finalisten op basis van: 1) de smaakcombinatie van de bite 2) de creativiteit van de naam van de inzending 3) de keuze van de ingrediënten. Jord Althuizen: "The Ultimate Bite is een mooi initiatief van Hellmann’s! Ik was meteen enthousiast om in de jury plaats te nemen. Ik houd ervan als ondernemers worden uitgedaagd om nieuwe dingen te verzinnen. Ik moet zelf met mijn foodconcepten óók continu blijven verrassen met een nieuwe insteek om voorop te blijven lopen. Dit initiatief inspireert horecaondernemers en houdt de koks scherp op een originele menukaart!"

Tips & Tricks
Op UltimateBite.com kunnen horecaondernemers zich niet alleen inschrijven voor de wedstrijd, er zijn ook volop inspirerende recepten te vinden, tips & tricks om de marge en omzet in een horecazaak te verhogen en een tool voor menu management. Bovendien kan op de site de "gratis Hellmann’s sample box":https://unileverfoodsolutions.wufoo.com/forms/w1kvkuta0dczjfg/ aangevraagd worden.
Deelname
Horeca-ondernemers kunnen zich tot en met 20 maart
inschrijven op UltimateBite.com door contactgegevens achter te laten en de eigen Ultimate Bite te uploaden. Eind maart worden uit de genomineerden de finalisten geselecteerd voor The Ultimate Bite live finale op 23 mei door een gerenommeerde jury en het publiek. Gasten kunnen tot en met 6 mei stemmen op de bite van hun favoriete genomineerde horecaondernemer. Op 23 mei vindt de finale in de Kookfabriek te A’dam plaats waarbij Hellmann’s The Ultimate Bite wordt uitgeroepen. De winnaar wint een reclamecampagne ter waarde van 5.000 euro.
Hellmann’s eerst proberen? Vraag dan een sample aan op UltimateBite.com.
Over Hellmann’s
Van origine komt Hellmann’s uit Amerika, waar Richard Hellmann het in 1905 verkocht in zijn New Yorkse delicatessenzaak. Hellmann’s was direct populair onder honderden consumenten. De herkenbare blauwe strik staat voor hoge kwaliteit en Hellmann’s wordt inmiddels in meer dan 50 landen over de hele wereld verkocht en is ‘s werelds favoriete merk (gebaseerd op AC Nielsen verkoop- en aandeelcijfers, 2010-2014)

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Bier
Bierfans halen abdijbier persoonlijk op

Zondag 1 december 2019 was de introductie en ophaaldag van de éérste Vatgerijpte Speciale Editie. Dit vatgerijpte nieuwe bier werd natuurlijk op de Abdij van Berne geïntroduceerd. Eeuwen geleden rijpte het bier van de abdij ook altijd op eikenhouten vaten. Het werd door de bierbe...

Awards Bier
Scheldebrouwerij pakt weer goud

Bij de prestigieuze Brussels Beer Challenge heeft de blonde Strandgaper van Scheldebrouwerij voor de tweede keer dit jaar hoge ogen gegooid. Na in augustus al als ‘Belgian Country Winner’ uit de bus te komen bij de World Beer Awards in Londen staat hun ‘Golden Ale’ voor de tw...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Opening Den Haag
Nieuwe hotspot op het Kurhausplein officieel geopend 

Restaurant Blaze & Co is dit weekend feestelijk geopend. Ruim 100 genodigden genoten van signature Blaze Bites en luisterden naar het eerste optreden van Blaze of Glory - de huisband onder leiding van Emanuel Assies. Het interieur is kleurrijk en geïnspireerd op tatoeages. Dit komt terug...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: