Doe mee aan 'The Ultimate Bite'

17 februari 2016 |
Doe mee aan 'The Ultimate Bite'<

Mayonaisemerk Hellmann’s gaat in de eerste helft van 2016 de uitdaging met horecaondernemers aan: maak ‘The Ultimate Bite’. In
heel Nederland worden eigenaren en koks van lunchrooms, broodjeszaken, brasseries en cafés uitgedaagd om de állerlekkerste ‘bite’ te maken.

Over de wedstrijd
The Ultimate Bite moet gebaseerd zijn op een broodsoort (bijvoorbeeld een wrap, burger, pita, flatbread). De bite moet origineel en vooral lekker belegd zijn én er moet minimaal 1 Hellmann’s product in het recept worden gebruikt. Een professionele jury bepaalt samen met het Nederlandse publiek de winnaar. De winnende ondernemer wint een reclamecampagne voor zijn/haar zaak ter waarde van maar liefst 5.000 euro bij The Ultimate Bite live finale op 23 mei in de Kookfabriek te Amsterdam. Inschrijven voor de wedstrijd kan tot en met 20 maart op UltimateBite.com.
Twist
Jacqueline Spruit van Hellmann’s: "Met The Ultimate Bite willen we horecaondernemers inspireren na te denken over hun menukaart. We willen ze met praktische tips aanzetten om hun gerechten een kleine twist te geven, waardoor ze nog origineler en lekkerder worden en bovendien meer marge en omzet opleveren. Wat kan net iets beter of anders? Niet alles hoeft van de baan, maar soms kan met een kleine aanpassing meer smaak en uitstraling worden toegevoegd aan het gerecht."

Professionele jury
De 'bite' wordt beoordeeld door een professionele jury. De jury, waaronder Jord Althuizen, concept creator van The Rough Kitchen en eigenaar van Smokey Business, selecteert de finalisten op basis van: 1) de smaakcombinatie van de bite 2) de creativiteit van de naam van de inzending 3) de keuze van de ingrediënten. Jord Althuizen: "The Ultimate Bite is een mooi initiatief van Hellmann’s! Ik was meteen enthousiast om in de jury plaats te nemen. Ik houd ervan als ondernemers worden uitgedaagd om nieuwe dingen te verzinnen. Ik moet zelf met mijn foodconcepten óók continu blijven verrassen met een nieuwe insteek om voorop te blijven lopen. Dit initiatief inspireert horecaondernemers en houdt de koks scherp op een originele menukaart!"

Tips & Tricks
Op UltimateBite.com kunnen horecaondernemers zich niet alleen inschrijven voor de wedstrijd, er zijn ook volop inspirerende recepten te vinden, tips & tricks om de marge en omzet in een horecazaak te verhogen en een tool voor menu management. Bovendien kan op de site de "gratis Hellmann’s sample box":https://unileverfoodsolutions.wufoo.com/forms/w1kvkuta0dczjfg/ aangevraagd worden.
Deelname
Horeca-ondernemers kunnen zich tot en met 20 maart
inschrijven op UltimateBite.com door contactgegevens achter te laten en de eigen Ultimate Bite te uploaden. Eind maart worden uit de genomineerden de finalisten geselecteerd voor The Ultimate Bite live finale op 23 mei door een gerenommeerde jury en het publiek. Gasten kunnen tot en met 6 mei stemmen op de bite van hun favoriete genomineerde horecaondernemer. Op 23 mei vindt de finale in de Kookfabriek te A’dam plaats waarbij Hellmann’s The Ultimate Bite wordt uitgeroepen. De winnaar wint een reclamecampagne ter waarde van 5.000 euro.
Hellmann’s eerst proberen? Vraag dan een sample aan op UltimateBite.com.
Over Hellmann’s
Van origine komt Hellmann’s uit Amerika, waar Richard Hellmann het in 1905 verkocht in zijn New Yorkse delicatessenzaak. Hellmann’s was direct populair onder honderden consumenten. De herkenbare blauwe strik staat voor hoge kwaliteit en Hellmann’s wordt inmiddels in meer dan 50 landen over de hele wereld verkocht en is ‘s werelds favoriete merk (gebaseerd op AC Nielsen verkoop- en aandeelcijfers, 2010-2014)

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Drinks Events
Jeneverfestival keert terug in jeneverhoofdstad Schiedam

De kogel is door de kerk: het Nederlands Jeneverfestival is terug van weggeweest. Op zaterdag 14 en zondag 15 september organiseert het Nationaal Jenevermuseum Schiedam het Nederlands Jeneverfestival. Na de spontane terugkeer van jenever op de menukaart van geprezen bartenders in Nederland, verwacht...

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Mensen
Bavaria viert 300-jarig bestaan

Brouwerij Bavaria bestaat dit jaar 300 jaar en viert dat het hele jaar met verschillende festiviteiten. Afgelopen weekend werd het jubileum gevierd samen met ruim 200 prijswinnaars en relaties – tijdens het ultieme Bavaria feestweekend in Nederland. Hiervoor startten eerder dit jaar winacties ...

Awards Bier
Het beste bier ter wereld komt uit Nederland!

Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt Rutte is tijdens de prestigieuze World Beer Awards – het WK voor bier – verkozen tot het beste bier ter wereld in de categorie ‘World's Best Flavoured Wood Aged’. Daarnaast heeft een ander bier uit de Vatgerijpt serie, Vatgerijpt Hoogh...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: