Directeur Horeca Stichting Nederland in de race voor succesvolste vrouwelijke ondernemer

18 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Gabriëlla Café, directeur van Horeca Stichting Nederland (HSN), is doorgedrongen tot de finale van de Aithra-Award* 2018.  Deze Award wordt toegekend aan een vrouwelijk rolmodel dat bekend staat voor succesvol ondernemerschap. Als oprichter van het grootste horeca opleidingsinstituut van Nederland werd zij voorgedragen voor deze prestigieuze onderscheiding die open staat voor professionele, ondernemende en getalenteerde vrouwen. Gabriëlla Café neemt het op tegen Odette Bakker van verzekeringsonderneming Dazure BV en Petra de Kam van de Gemeente Breda. Tijdens de gala-avond van Aithra in Hotel Nassau Breda op 10 november a.s. wordt bekend wie met de felbegeerde prijs naar huis gaat.

Vrouw met VLAMOR

Gabriëlla Café bezit volgens de jury een hoge dosis ‘VLAMOR’, dat staat voor visie, lef, ambitie, maatschappelijke betrokkenheid, ondernemend en rolmodel. Haar horeca opleidingscentrum is in 15 jaar uitgegroeid tot een organisatie met 10 vaste medewerkers en 18 landelijk opererende zelfstandige trainers. Regelmatig is Gabriëlla  ook nog zelf voor de klas te vinden om voeling te houden met het vak en met haar cursisten. Haar unieke techniek van het ‘entertrainen’, met een hoge ‘funfactor’ en pakkende praktijkvoorbeelden, is tekenend voor het succes van HSN met de hoogste slagingspercentages in de branche. Daarnaast houdt ze zich bezig met de ontwikkeling van nieuwe trainingen en tools voor ondernemers om te helpen bij nieuwe wetgeving. Continu veranderende marktsituaties vragen om aanpassing van het cursusaanbod: “We hebben de training ‘Praktisch Leidinggeven’ speciaal ontwikkeld in verband met de huidige krapte op de arbeidsmarkt in de horeca. Hiermee krijgen nieuwbakken managers vaardigheden aangeleerd om medewerkers duurzaam aan zich te binden”. Buiten de landsgrenzen, op Curaçao, is Café gestart met speciale lesprogramma’s gericht op de mentale ontwikkeling van de lokale bevolking om ervoor te zorgen dat dienstverlening niet meer geassocieerd wordt met het slavernijverleden.

Online stemronde

Voor de laatste ronde in de strijd om de Aithra-Award werd van de genomineerden een filmpje gemaakt waarmee ze hun persoonlijke campagne kunnen starten. Gabriëlla is al 25 jaar een begrip in de horeca en werkte mee aan diverse landelijke TV programma’s zoals ‘Mijn Tent is Top’ en ‘Hotel de Toekomst’. Zij trainde alle gelederen in de branche, van toiletjuffrouw tot de koninklijke hofhouding met dezelfde gedrevenheid. Het winnen van deze award voor rolmodel van het vrouwelijk ondernemerschap zou een ultieme erkenning van haar levenswerk betekenen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: