Culinair evenement in Alkmaar steunt goede doelen

10 augustus 2016 | Thijs Jacobs

JCI Alkmaar, organisator van het Nh1816 Alkmaar Culinair Plaza, pakt flink uit om de 25ste editie van het evenement van extra glans te voorzien. Niet alleen door de bezoekers te verrassen en te vermaken met culinaire versnaperingen, foodpairing en top entertainment. Een van de hoofdpijlers van het evenement blijft het verblijden van regionale goede doelen, dit jaar maar liefst 25 stuks. De kaartverkoop van het evenement is inmiddels gestart.

Bij de selectie van de goede doelen houdt de organisatie jaarlijks rekening met een aantal criteria als kinderen en de regio. De bijdrage die de goede doelen ontvangen is afhankelijk van de opbrengst van het Culinair Plaza. De afgelopen 24 jaar heeft de totale uitkering aan de goede doelen de 1 miljoen euro gepasseerd. Om dit uitgekeerde bedrag nog omvangrijker te maken zijn er diverse fundraise initiatieven ontwikkeld.

Waaghalzen

Je moet er een beetje lef voor hebben, maar het beste dat Alkmaar heeft te bieden wordt gecombineerd in deze chocoladekaasbonbons. Elk doosje Waaghalzen bevat drie unieke smaakcombinaties: de Pure Pacanaca, de Milky Magic en de Wacky White. Dubbel lekker, dubbel genieten. Een doosje met negen stuks kost 10 euro is exclusief verkrijgbaar bij Chocolate Girl of via www.waaghalzen.nu.

Goede doelen veiling

Tot medio augustus kunnen ondernemers en particulieren nog aantrekkelijke kavels aanleveren voor de online goede doelen veiling. Het succes van vorig jaar wil men overtreffen. Vanaf donderdag 08 september kan er online worden meegeboden op meer dan 100 kavels, van voetbalshirts tot vakanties, die te bezichtigen zijn via www.bva-auctions.com. De veilingstukken sluiten uiterlijk zondag 11 september tijdens het Culinair Plaza.

Sportiviteit troef middels PubQuiz en Fundrunner

Goede doelen, sportteams of andere sportievelingen kunnen daarnaast op twee uiteenlopende wijzen hun steentje bijdragen. Zaterdagmiddag 10 september vindt er een heuse PubQuiz plaats op het Waagplein. Er is plaats voor maximaal 80 teams die met elkaar de strijd aangaan voor een extra donatie voor één van de 25 goede doelen, een beloning voor het team zelf en natuurlijk de eeuwigdurende eer.

Daarnaast kan iedereen met wandelen, hardlopen, golfen of een andere sportieve activiteit geld ophalen voor één van de 25 goede doelen. Met behulp van de Fundrunner App op uw smartphone kan iedereen in een straal van 20 kilometer rondom het Waagplein zijn sportieve inzet laten uitkeren aan de 25 goede doelen.

Culinaire kaasmarkt

Vrijdag 09 september vanaf 09.00 uur vindt er een speciale editie plaats van de Alkmaarse kaasmarkt met leuke activiteiten voor jong en oud. Tussen de deelnemende restaurants aan het Culinair Plaza wordt de traditionele kaasmarkt verweven met kaasdragers, kaasmeisjes en kaasspelletjes. Als muzikale afsluiter treden deelnemers aan de talentenjacht ‘Alkmaars Talent’ op.

Kaartverkoop en vrij entree

De entree voor de culinaire kaasmarkt op vrijdagochtend is gratis. Tijdens de middagen en avonden van het Culinair Plaza is het Waagplein te betreden met een entreekaart. Deze zijn via www.AlkmaarCulinairPlaza.nl of aan de kassa te verkrijgen voor 10 euro per stuk. Online is het ook mogelijk om een passe-partout voor alle drie de dagen te kopen. Deze weekendkaarten kosten 25 euro per stuk. De bezoeker ontvangt hiervoor een dag lang toegang tot het lekkerste evenement van Alkmaar. Bij de kassa op het plein zijn de muntjes te koop waarmee bezoekers bij de deelnemende restaurants kunnen betalen. Kinderen tot en met 9 jaar mogen gratis naar binnen.

Openingstijden

Het culinaire evenement vindt dit jaar plaats van vrijdag 09 september tot en met zondag 11 september. De Culinaire kaasmarkt is op vrijdag van 09.00 tot 13.30 uur. Het Culinair Plaza is vervolgens weer op vrijdag geopend van 18.00 tot 23.30 uur; zaterdag van 15.30 tot 23.30 uur en zondag van 14.00 tot 23.00 uur.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Opening
De Horeca Academie opent een nieuwe vestiging in Houten

De Horeca Academie en het landelijk opererende SVO zijn al jaren partners in het verzorgen van horeca opleidingen en gaan nu een nieuwe vestiging openen in Houten. De Horeca Academie gaat per september 2019 van start met de aanbieding van de volgende opleidingen: kok, Zelfstandig werkend kok, Horeca...

Amsterdam Cocktails
Toonaangevende bars doen mee aan Amsterdam Cocktail Week

Op maandag 11 maart is de Amsterdam Cocktail Week 2019 van start gegaan en tot en met zondag 17 maart staat onze hoofdstad volledig in het teken van de laatste cocktailtrends. Door het succes van de vorige edities kunnen bezoekers zich ook dit jaar weer tot een ware ‘cocktail pro’ trans...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Detailhandel of horeca; klein verschil, grote gevolgen

Steeds meer gemeenten krijgen te maken met de dunne lijn die in enkele gevallen detailhandel van horeca scheidt. Dat deze lijn dun is, blijkt uit de stijgende hoeveelheid aan zaken die bij de rechter worden voorgelegd waarin specifiek de vraag wordt gesteld: is mijn zaak aan te merken als horeca- of...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: