Culinair evenement in Alkmaar steunt goede doelen

10 augustus 2016 | Thijs Jacobs

JCI Alkmaar, organisator van het Nh1816 Alkmaar Culinair Plaza, pakt flink uit om de 25ste editie van het evenement van extra glans te voorzien. Niet alleen door de bezoekers te verrassen en te vermaken met culinaire versnaperingen, foodpairing en top entertainment. Een van de hoofdpijlers van het evenement blijft het verblijden van regionale goede doelen, dit jaar maar liefst 25 stuks. De kaartverkoop van het evenement is inmiddels gestart.

Bij de selectie van de goede doelen houdt de organisatie jaarlijks rekening met een aantal criteria als kinderen en de regio. De bijdrage die de goede doelen ontvangen is afhankelijk van de opbrengst van het Culinair Plaza. De afgelopen 24 jaar heeft de totale uitkering aan de goede doelen de 1 miljoen euro gepasseerd. Om dit uitgekeerde bedrag nog omvangrijker te maken zijn er diverse fundraise initiatieven ontwikkeld.

Waaghalzen

Je moet er een beetje lef voor hebben, maar het beste dat Alkmaar heeft te bieden wordt gecombineerd in deze chocoladekaasbonbons. Elk doosje Waaghalzen bevat drie unieke smaakcombinaties: de Pure Pacanaca, de Milky Magic en de Wacky White. Dubbel lekker, dubbel genieten. Een doosje met negen stuks kost 10 euro is exclusief verkrijgbaar bij Chocolate Girl of via www.waaghalzen.nu.

Goede doelen veiling

Tot medio augustus kunnen ondernemers en particulieren nog aantrekkelijke kavels aanleveren voor de online goede doelen veiling. Het succes van vorig jaar wil men overtreffen. Vanaf donderdag 08 september kan er online worden meegeboden op meer dan 100 kavels, van voetbalshirts tot vakanties, die te bezichtigen zijn via www.bva-auctions.com. De veilingstukken sluiten uiterlijk zondag 11 september tijdens het Culinair Plaza.

Sportiviteit troef middels PubQuiz en Fundrunner

Goede doelen, sportteams of andere sportievelingen kunnen daarnaast op twee uiteenlopende wijzen hun steentje bijdragen. Zaterdagmiddag 10 september vindt er een heuse PubQuiz plaats op het Waagplein. Er is plaats voor maximaal 80 teams die met elkaar de strijd aangaan voor een extra donatie voor één van de 25 goede doelen, een beloning voor het team zelf en natuurlijk de eeuwigdurende eer.

Daarnaast kan iedereen met wandelen, hardlopen, golfen of een andere sportieve activiteit geld ophalen voor één van de 25 goede doelen. Met behulp van de Fundrunner App op uw smartphone kan iedereen in een straal van 20 kilometer rondom het Waagplein zijn sportieve inzet laten uitkeren aan de 25 goede doelen.

Culinaire kaasmarkt

Vrijdag 09 september vanaf 09.00 uur vindt er een speciale editie plaats van de Alkmaarse kaasmarkt met leuke activiteiten voor jong en oud. Tussen de deelnemende restaurants aan het Culinair Plaza wordt de traditionele kaasmarkt verweven met kaasdragers, kaasmeisjes en kaasspelletjes. Als muzikale afsluiter treden deelnemers aan de talentenjacht ‘Alkmaars Talent’ op.

Kaartverkoop en vrij entree

De entree voor de culinaire kaasmarkt op vrijdagochtend is gratis. Tijdens de middagen en avonden van het Culinair Plaza is het Waagplein te betreden met een entreekaart. Deze zijn via www.AlkmaarCulinairPlaza.nl of aan de kassa te verkrijgen voor 10 euro per stuk. Online is het ook mogelijk om een passe-partout voor alle drie de dagen te kopen. Deze weekendkaarten kosten 25 euro per stuk. De bezoeker ontvangt hiervoor een dag lang toegang tot het lekkerste evenement van Alkmaar. Bij de kassa op het plein zijn de muntjes te koop waarmee bezoekers bij de deelnemende restaurants kunnen betalen. Kinderen tot en met 9 jaar mogen gratis naar binnen.

Openingstijden

Het culinaire evenement vindt dit jaar plaats van vrijdag 09 september tot en met zondag 11 september. De Culinaire kaasmarkt is op vrijdag van 09.00 tot 13.30 uur. Het Culinair Plaza is vervolgens weer op vrijdag geopend van 18.00 tot 23.30 uur; zaterdag van 15.30 tot 23.30 uur en zondag van 14.00 tot 23.00 uur.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Longread
Cash verdwijnt voorlopig nog niet uit de horeca

Na een jarenlange promotie van pinnen en contactloos betalen, hoor je de laatste tijd steeds vaker de roep om contant betalen. De Nederlandsche Bank laat van zich horen als voorstander van cash. Wat moet je daarmee in de horeca, waar contant geld voor onveilige situaties zorgt? Maatregelen nemen! ...

Koffie & thee Longread
Achtergrond: Koffie is complex, maar de moeite waard

Koffie is een complex product. Er zijn zoveel verschillende smaakvariëteiten en koffielanden. En dan de prijs. Is koffie nu duurder geworden de laatste jaren? Volgens verschillende onderzoeken blijkt van wel. Volgens koffiekenner Frans Kooijman, eigenaar van koffiehotspot 30ml in Utrecht, moete...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: