Cocktailbar Flying Dutchmen van Tess Posthumus en Timo Jansen opent deuren

2 januari 2018 | Roy Spijker

Na een soft opening op vrijdag 22 december beleven Nederlands beste bartenders Tess Posthumus en Timo Janse momenteel een vliegende start met hun cocktailbar Flying Dutchmen Cocktails in Amsterdam. Met dagelijkse openingstijden van 17.00 uur tot 04.00 uur kan de cocktailliefhebber 365 dagen per jaar zijn hart ophalen op Singel 460. 

In Nederland is een heuse cocktailcultuur in ontwikkeling, al staat deze wel nog in de kinderschoenen. Zo ontbreekt de kennis van klassieke cocktailrecepturen regelmatig nog bij de gast. Tess betrapte zich er daarnaast op tijdens bartender wedstrijden geregeld de juryfeedback te geven: ‘Je moet eerst leren lopen, voordat je kunt rennen’. En om een echte cocktailcultuur in Nederland te creëren, moeten we eerst de klassiekers leren kennen. Bij Flying Dutchmen gaan we samen leren lopen, rennen en uiteindelijk zelfs leren vliegen. Dit doen Timo Janse en Tess Posthumus door een stapje terug te doen. Terug naar de basis. Terug naar de klassiekers. 

Tess Posthumus: 'Net als bij klassieke gerechten bestaan er honderden variaties op klassieke cocktail recepten. iedereen maakt Spaghetti Bolognese op een andere manier en natuurlijk is die van jouw oma de beste! Dat is bij Flying Dutchmen niet anders. We focussen op bestaande cocktail recepten en maken de klassiekers op de manier waarop wij ze goed vinden, of op de manier waarop ze ooit bedacht zijn, alleen zullen we nooit beweren dat dit de beste manier is. We willen laten zien hoe mooi de klassiekers zijn, maar Oma's recept wint natuurlijk altijd!' 

Flying Dutchmen Cocktails leert de gasten en de barindustrie iets over het vak, over de verhalen achter de dranken, over bestaande recepturen en over de verhalen achter de bartenders die deze klassieke cocktails creëerden. Dit gebeurt overdag in workshops en trainingen en ’s avonds in ongedwongen setting. Op die manier willen ze iedereen die de drempel van Flying Dutchmen overstapt verliefd laten worden op de wondere wereld van de cocktail. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

De oplossingen voor lastige medewerkers

Met regelmaat krijg ik een vraag van een werkgever wat hij kan doen met een medewerker als er iets niet meer lekker loopt in de arbeidsrelatie. Dat kan van alles zijn: de werknemer gaat zijn eigen gang, trekt zich weinig van werkafspraken of collega’s aan, maakt fouten, meldt zich te pas en te...

Bier Longread
Achtergrond: de kracht van de wisseltap

Voor veel gasten gaat er niets boven een vers getapt biertje. Hoewel pils nog altijd favoriet is, zijn seizoensbieren niet meer weg te denken. Maar waarom zou je daarin altijd het aanbod van de brouwerij volgen? Ook lokaal zijn er leuke biertjes te krijgen, waarmee je een onderscheidend aanbod neer ...

Awards Achtergronden
Directeur Horeca Stichting Nederland in de race voor succesvolste vrouwelijke ondernemer

Gabriëlla Café, directeur van Horeca Stichting Nederland (HSN), is doorgedrongen tot de finale van de Aithra-Award* 2018. Deze Award wordt toegekend aan een vrouwelijk rolmodel dat bekend staat voor succesvol ondernemerschap. Als oprichter van het grootste horeca opleidingsinstituut van...

Awards
Het best getapte bier in Nijmegen komt van Giulio Severijnen

De best getapte biertjes van regio Nijmegen zijn vanaf dit moment te vinden in Café Biessels. Barman Giulio Severijnen won afgelopen maandag 15 oktober de regionale tapwedstrijd van Nijmegen in het NEC-Goffertstadion. Van de 72 deelnemers wist Giulio Severijnen met een score van 171 punten...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: