Coca-Cola lanceert campagne ‘Open To Better’

4 januari 2021 | redactie

Coca-Cola kondigt vandaag de lancering van de campagne ‘Open To Better’ aan. Een campagne die iedereen stimuleert om stil te staan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst. Voor deze campagne vervangt het merk tijdelijk het iconische logo op de voorkant van de verpakkingen en stelt het deze ruimte ter beschikking om persoonlijke ambities en goede voornemens vast te leggen. Naast de verkrijgbaarheid van ‘Open to Better’- verpakkingen, met voornemens zoals ‘Dit jaar ga ik anderen helpen’ en ‘Ik neem jou nooit meer voor lief’, kunnen consumenten vanaf 4 januari via het ‘Open to Better’-platform ook een gepersonaliseerd blikje laten ontwikkelen voor zichzelf of om aan een ander te geven.

Open To Better

‘Open To Better’ betekent openstaan voor de dingen die we beter kunnen doen. Coca-Cola heeft het iconische logo op de verpakkingen vervangen door 25 inspirerende voornemens voor het nieuwe jaar. De speciale verpakkingen moedigen niet alleen aan om stil te staan bij wat er beter kan, hulp te vragen waar mogelijk en beloftes te doen aan geliefden, maar vooral om 2021 met een open vizier tegemoet te gaan. Met de goede voornemens op de verpakkingen, die elk een positieve boodschap met zich meebrengen, hoopt Coca-Cola iedereen te motiveren om deze goede voornemens niet alleen te maken maar deze juist ook te delen met vrienden en familie. 

Coca-Cola Marketing Manager Margreet van Staalduijnen: “Coca-Cola zet zich al meer dan 130 jaar in voor het samenbrengen van mensen wereldwijd. In reactie op de huidige situatie hebben we de 'Open to Better' campagne gelanceerd. Met deze campagne laten we zien hoe de wereld is veranderd en tonen we extra waardering voor dingen die we voorheen misschien voor lief namen. We zetten zo de kracht en zichtbaarheid van onze verpakkingen in voor het verspreiden van hoop en positiviteit.” 

Ontwerp een gepersonaliseerd Coca-Cola blikje

Via het nieuwe ‘Open to Better’-platform kunnen consumenten een blikje bestellen met een eigen persoonlijk voornemen. Het blikje fungeert als canvas voor de persoonlijke goede voornemens, om deze vervolgens naar jezelf of rechtstreeks naar een dierbare te versturen. Om de boodschap of belofte nog persoonlijker te maken kunnen consumenten ook hun eigen naam (‘van…’) en de naam van de ontvanger (‘aan…’) op het blikje laten drukken. 

Om het maken van goede voornemens te stimuleren, werkte Coca-Cola samen met mensen uit heel Europa die hun inspirerende voornemens en verhalen met ons delen in een reeks korte filmportretten. Deze korte films – te zien op cocacolanederland.nl – laten een aantal vrolijke en authentieke persoonlijke verhalen zien zoals het verhaal van Bella, die piano leerde spelen van haar opa. Bella belooft in haar video de duetten met haar opa nooit meer als vanzelfsprekend te beschouwen. 

‘Open to Better’ campagne 

De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:

Verpakking: De Coca-Cola verpakkingen in 500ml PET, 330ml blik, 250ml blik, 1.5L PET en multipacks shrinks (original taste en zero sugar) worden voorzien van een thematische ‘Open to Better’-uitstraling en zijn reeds ingestroomd in week 51 van 2020.

(D)OOH, social, display: Naast de verpakkingen en op de winkelvloer zal de campagne in het straatbeeld en online te zien zijn met een mediacampagne gericht op de persoonlijke goede voornemens. 

Online platform: Op het ‘Open to Better’-platform kunnen consumenten een blikje met persoonlijke goede voornemens samenstellen, bestellen en thuis laten bezorgen.

Influencers: Coca-Cola werkt in Nederland samen met influencers zoals Bram Krikke, Ruba Zai en Rocky Hehakaija die hun persoonlijke goede voornemens zullen delen via hun social mediakanalen en hun volgers motiveren om hetzelfde te doen.

Winkelvloer activatie: In het retailkanaal wordt deze lancering geactiveerd met ‘Open to Better’ displays en een themaplein activatie waarbij consumenten worden gemotiveerd om middels ansichtkaarten hun persoonlijke voornemens te delen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Corona
Terrasactie wordt ludiek; er wordt niet geserveerd

Op dinsdag 2 maart geeft een grote groep horecaondernemers gehoor aan de oproep van Johan de Vos om de terrassen buiten uit te stallen. De actie krijgt een ludiek karakter; de terrassen worden wel opgezet, maar geserveerd wordt er niet. Dat meldt De Telegraaf. Johan de Vos is horecaondernemer in ...

Horeca stemt deel 3; PVV

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van De CaféKrant wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonderne ...

Interview Corona
"Mijn terras open op 2 maart? Nee, dat levert alleen negatieve aandacht op"

Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen heeft collega-horecaondernemers opgeroepen om op 2 maart de terrassen te openen. Dat ligt gevoelig, want de keerzijde van een dergelijke actie kan zijn dat het negatieve aandacht voor de branche oplevert. Monique van Klaveren is eigenaresse van Café d&rsqu ...

Interview Longread
Een blikje cola drinken op het eigen terras, direct een boete

Café-eigenaresse Tessa Hassing werd afgelopen zaterdag geconfronteerd met een ijverige boa. Nietsvermoedend trok zij op haar eigen terras van Café Tess in het centrum van Heerlen een blikje cola open, waarna ze door een opsporingsambtenaar werd aangesproken. “Het wordt een heel v ...

Themamaand energie
Alles over energielabels en keurmerken

Wie bewust onderneemt binnen de horeca, heeft zich vast al verdiept in de verschillende keurmerken en het energielabel van zijn of haar horecabedrijf. In dit artikel besteden we aandacht aan de verplichting om een energielabel te kunnen overleggen en de eisen die gesteld worden aan het verkrijgen er ...

Economie Corona
CBS: omzet horeca krimpt ongekend hard

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In het derde kwartaal maakte de horeca nog een forse o ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: