Coca-Cola lanceert campagne ‘Open To Better’

4 januari 2021 | redactie

Coca-Cola kondigt vandaag de lancering van de campagne ‘Open To Better’ aan. Een campagne die iedereen stimuleert om stil te staan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst. Voor deze campagne vervangt het merk tijdelijk het iconische logo op de voorkant van de verpakkingen en stelt het deze ruimte ter beschikking om persoonlijke ambities en goede voornemens vast te leggen. Naast de verkrijgbaarheid van ‘Open to Better’- verpakkingen, met voornemens zoals ‘Dit jaar ga ik anderen helpen’ en ‘Ik neem jou nooit meer voor lief’, kunnen consumenten vanaf 4 januari via het ‘Open to Better’-platform ook een gepersonaliseerd blikje laten ontwikkelen voor zichzelf of om aan een ander te geven.

Open To Better

‘Open To Better’ betekent openstaan voor de dingen die we beter kunnen doen. Coca-Cola heeft het iconische logo op de verpakkingen vervangen door 25 inspirerende voornemens voor het nieuwe jaar. De speciale verpakkingen moedigen niet alleen aan om stil te staan bij wat er beter kan, hulp te vragen waar mogelijk en beloftes te doen aan geliefden, maar vooral om 2021 met een open vizier tegemoet te gaan. Met de goede voornemens op de verpakkingen, die elk een positieve boodschap met zich meebrengen, hoopt Coca-Cola iedereen te motiveren om deze goede voornemens niet alleen te maken maar deze juist ook te delen met vrienden en familie. 

Coca-Cola Marketing Manager Margreet van Staalduijnen: “Coca-Cola zet zich al meer dan 130 jaar in voor het samenbrengen van mensen wereldwijd. In reactie op de huidige situatie hebben we de 'Open to Better' campagne gelanceerd. Met deze campagne laten we zien hoe de wereld is veranderd en tonen we extra waardering voor dingen die we voorheen misschien voor lief namen. We zetten zo de kracht en zichtbaarheid van onze verpakkingen in voor het verspreiden van hoop en positiviteit.” 

Ontwerp een gepersonaliseerd Coca-Cola blikje

Via het nieuwe ‘Open to Better’-platform kunnen consumenten een blikje bestellen met een eigen persoonlijk voornemen. Het blikje fungeert als canvas voor de persoonlijke goede voornemens, om deze vervolgens naar jezelf of rechtstreeks naar een dierbare te versturen. Om de boodschap of belofte nog persoonlijker te maken kunnen consumenten ook hun eigen naam (‘van…’) en de naam van de ontvanger (‘aan…’) op het blikje laten drukken. 

Om het maken van goede voornemens te stimuleren, werkte Coca-Cola samen met mensen uit heel Europa die hun inspirerende voornemens en verhalen met ons delen in een reeks korte filmportretten. Deze korte films – te zien op cocacolanederland.nl – laten een aantal vrolijke en authentieke persoonlijke verhalen zien zoals het verhaal van Bella, die piano leerde spelen van haar opa. Bella belooft in haar video de duetten met haar opa nooit meer als vanzelfsprekend te beschouwen. 

‘Open to Better’ campagne 

De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:

Verpakking: De Coca-Cola verpakkingen in 500ml PET, 330ml blik, 250ml blik, 1.5L PET en multipacks shrinks (original taste en zero sugar) worden voorzien van een thematische ‘Open to Better’-uitstraling en zijn reeds ingestroomd in week 51 van 2020.

(D)OOH, social, display: Naast de verpakkingen en op de winkelvloer zal de campagne in het straatbeeld en online te zien zijn met een mediacampagne gericht op de persoonlijke goede voornemens. 

Online platform: Op het ‘Open to Better’-platform kunnen consumenten een blikje met persoonlijke goede voornemens samenstellen, bestellen en thuis laten bezorgen.

Influencers: Coca-Cola werkt in Nederland samen met influencers zoals Bram Krikke, Ruba Zai en Rocky Hehakaija die hun persoonlijke goede voornemens zullen delen via hun social mediakanalen en hun volgers motiveren om hetzelfde te doen.

Winkelvloer activatie: In het retailkanaal wordt deze lancering geactiveerd met ‘Open to Better’ displays en een themaplein activatie waarbij consumenten worden gemotiveerd om middels ansichtkaarten hun persoonlijke voornemens te delen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column: licht aan het einde van de tunnel…

Het lijkt het nieuwe mantra te zijn van Mark en Hugo, maar volgens mij hebben we nog heel veel bochten te nemen voordat we het licht aan het verre einde kunnen zien. Tot nu toe ga ik nog op de tast door het leven en duurt het heel lang voordat we ‘we zijn er bijna’ mogen zingen. De du ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Wet- en regelgeving Corona
NOW 3: helft toekenningen naar horeca en detailhandel

UWV heeft in totaal ruim 77.000 aanvragen toegekend voor de derde periode van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Deze werkgevers hebben samen zo’n 1,3 miljoen mensen in dienst. Inmiddels heeft UWV 1,7 miljard euro aan voorschotten overgemaakt aan deze werkgevers. D ...

Wet- en regelgeving Corona
Horeca zeker tot 9 februari gesloten, hotels wel open

De horeca blijft nog zeker tot 9 februari gesloten, hotels mogen wel 'gewoon' open blijven. Dat maakte premier Mark Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Hotels mogen naast zakelijke gasten, ook recreatieve gasten ontvangen. Eerder meldde De Telegraaf dat hotels de dupe zouden ...

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: Bivakkeren in onze eigen bubbel

‘The Future is private’ was een uitspraak van de Facebook-eindbaas Mark Zuckerberg in 2019. Achteraf gezien een waarheid als een koe als je het mij vraagt. Want al bijna een jaar is ons privédomein ons enige leefgebied. En vooral in deze winterse lockdown verkeren wij enkel in hui ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: