Bries Noordwijk Beste Strandpaviljoen 2010

8 juli 2010 |
Bries Noordwijk Beste Strandpaviljoen 2010<

Strandpaviljoen Bries uit Noordwijk is verkozen tot het 'Beste Strandpaviljoen 2010'. Tijdens de uitreiking roemde juryvoorzitter Cees van der Padt van het NBTC paviljoen Bries vanwege de complete aanpak. “Bries heeft gewonnen omdat het over de breedte het beste paviljoen is. Van een duurzame energie zuinige bouw met warme uitstraling, waarbij het personeel zorgt voor een continu schone omgeving tot goede service en entertainment tijdens het diner."

Aan alles gedacht
Van der Padt vervolgt: "De eigenaren hebben aan alles gedacht. Daardoor is Bries in korte tijd uitgegroeid tot een begrip aan de kust en een voorbeeld voor veel andere strandpaviljoenhouders.” De prijs werd donderdag 8 juli uitgereikt bij Strandpaviljoen Blue Lagoon in Scheveningen, de winnaar van de award in 2009.

Duurzaamheid
Naast de verkiezing van het beste strandpaviljoen werden er nog vier andere prijzen uitgereikt. De paviljoens streden ook om een prijs in de deelcategorieën Schoon, Sfeer, Service en Duurzaamheid. De winnaars in deze categorieën zijn Strandpaviljoen Vooges uit Zandvoort, (Schoon), Beachclub Royal uit Hoek van Holland (Sfeer), Paviljoen Nautique uit Zandvoort (Service) en strandpaviljoen De Buren van Nes uit Ameland (Duurzaamheid).

Onderdelen
De beoordeling is gebaseerd op de mening van het publiek dat van april tot begin juli een stem kon uitbrengen op de website www.strandpaviljoen2010.nl. Daarnaast bezochten promotieteams van Strand Nederland alle strandpaviljoens voor een beoordeling ter plaatse en om bezoekers naar hun mening over de strandpaviljoens te vragen. Tenslotte konden paviljoenhouders ook zelf via een enquêteformulier een stem uitbrengen. Deze informatie leidde tot een lijst van genomineerden waaruit een onafhankelijke jury een keuze heeft gemaakt.

Jury
De jury bestond naast Cees van der Padt (NBTC) uit Rob Geus (SBS presentator van o.a. de Smaakpolitie), Jos van Halst (Strandpaviljoen de Banjaard, winnaar schoonste paviljoen 2009), Norma de Jong (bestuurslid van KHN en winnares van de duurzaamheidprijs 2009 van de Provincie Friesland met haar sauna Hotstones) en Peter Ludovici (eigenaar van Strandpaviljoen Blue Lagoon).

Doel en organisatie verkiezingen
De verkiezingen worden georganiseerd om de kwaliteit van de paviljoens langs de Nederlandse kust te promoten en de aantrekkelijkheid van het Nederlandse strand te vergroten. Paviljoens die duurzaamheid, schoonheid, sfeer en service integraal in hun bedrijfsvoering hebben opgenomen worden zo beloond. De verkiezingen zijn een gezamenlijk initiatief van Strand Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en Stichting Nederland Schoon.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Bier Brouwerijen
Vier brouwerijen sluiten zich aan bij Nederlandse Brouwers

Brouwerij Two Chefs Brewing, Kompaan Dutch Craft Beer Company, Brouwerij Noordt en Brouwerij Duvel Moortgat Nederland zijn per februari 2020 lid bij Nederlandse Brouwers. Hiermee telt de vereniging Nederlandse Brouwers voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederl...

PUZO bar opent haar deuren in Amsterdam

PUZO maakt uitsluitend gebruik van duurzame producten van hoogstaande kwaliteit. Geen junkfood, maar fusion recepten bereid met natuurlijke ingrediënten. Zo puur mogelijk, zonder onnodige extra’s. Goed voor jou en de wereld om je heen. PUZO’s zijn driehoekige rijstpakketjes met daa...

Columns Bier
Column Richard Moerkerk: Vader Jacob ...

Het mooie aan bier is dat het verweven zit in veel van ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld in (straat)namen, kinderliedjes of uitdrukkingen in de Nederlandse taal. Metten zijn ochtendgebeden van monniken. Het woord stamt af van het Latijnse matutinus, dat ‘ochtend’ betekend. De metten z...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Events Brouwerijen
Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heine...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: