Bird Brewery pakt goud, zilver en 2x brons tijdens International Beer Challenge

8 september 2017 | Roy Spijker

Tijdens de 21e International Beer Challenge in Londen heeft het Nederlandse Bird Brewery goud, zilver en tweemaal brons naar huis genomen. Eerder dit jaar was Bird Brewery ook al de beste nieuwkomer tijdens de Dutch Beer Challenge en won het vijf awards op de World Beer Awards. 

Ruim dertig landen en 800 bieren zijn ingezonden naar de International Beer Challenge, waarna ze door een vakkundige jury blind worden beoordeeld. Het Nederlandse Bird Brewery won goud in de categorie Red Ale met De Rumoerige Roodborst. Een zilveren medaille was er voor Mr. Cacaotoe en de bieren Datsmaaktnaar Meerkoet en Datisandere Koekoek ontvingen een bronzen plak.

Internationale top
“We hebben dit jaar nu 12 awards gewonnen, waarvan 9 op internationale wedstrijden. Het is ons eerste volledige jaar, dus dat is echt ongelooflijk.”, vertelt oprichter Ralph. “Het is fantastisch dat je internationaal ook al een betere naam krijgt, zo werden we bijvoorbeeld 
door brouwers uit onder andere Griekenland en de Verenigde Staten uitgenodigd om een collaboration brew te maken. Dat is toch super!”

Ook Rik, de andere oprichter, is erg blij. “Het was super om tussen al die grote namen te staan met onze bieren. Onze export is nog niet op gang, maar veel mensen kenden de naam van de brouwerij en zelfs enkele bieren al. Hoe dat kan? Geen idee, maar ik vind het wel erg leuk!” 

De prijswinnende bieren tijdens de International Beer Challenge:
De Rumoerige Roodborst (Goud) - Red Ale
Mr. Cacaotoe (Zilver) - Chocolate Beers 
Datisandere Koekoek (Brons) - Saison
Datsmaaktnaar Meerkoet (Brons) - Scotch Ale

Over Bird Brewery
Bird Brewery is in 2016 opgericht door biersommeliers Rik van den Berg en Ralph van Bemmel. Verwacht van hen geen kruiwagens hop, liters koffie of likeur, maar gebalanceerde bieren waarin de ingrediënten mooi naar voren komen. In hun eerste jaar maken de brouwers indruk en pakken nationaal en internationaal vele prijzen met hun bieren.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: