Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht 

11 oktober 2018 | Thijs Jacobs
Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht <

De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten vertegenwoordigden, waren zeer tevreden met de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. Een groot deel heeft hun vertrouwen in de organisatie uitgesproken en bevestigd door al een plek te reserveren voor BBB Maastricht 2019, dat plaatsvindt van 7 t/m 9 oktober volgend jaar.

Moe, maar voldaan

Beursmanager Erik Stroink is moe, maar voldaan: “Bij het organiseren van een beurs als BBB Maastricht komt zoveel kijken en de weken voorafgaand zijn altijd zeer hectisch, maar vanaf het moment dat de deuren open gaan op maandagochtend kan ik langzaam aan genieten. Ik ben bijzonder trots op het resultaat dit jaar. Weer meer bezoekers dan vorig jaar, meer exposanten die bovendien tevreden zijn en een geweldige sfeer op de beursvloer waar volop genetwerkt werd.”

Kookwedstrijden

Restaurant U uit Genk en Restaurant Mood uit Rotterdam hebben de Fish XL kookwedstrijden gewonnen die plaatsvonden in de arena van Cooking Mania. Laatstgenoemde won bovendien de Electrolux dagprijs op dinsdag. Zeven koks kookten tijdens de Fish XL wedstrijden uit een blackbox gevuld met duurzame vis en zee gerelateerde ingrediënten waaronder zeewier en gingen de strijd met elkaar aan om het mooiste en beste visgerecht te bereiden.

De Hanos kookwedstrijd op woensdag werd gewonnen door Kris School van Brasserie Flo en de biologische kookwedstrijd van Centraal Beheer is gewonnen door Yenna van Leeuwen die op dit moment werkervaring opdoet bij Chateau Neercanne.

Dagelijks werd er door Ecolab een hygiëneprijs uitgereikt aan de kok die het schoonst werkte volgens de HACCP code. Kasteeltje Hattem won de Ecolab dagprijs op dinsdag en op woensdag kwam restaurant Rantree uit Maastricht als winnaar uit de bus .

Save the date: BBB Maastricht 2019 vindt plaats van 7 t/m 9 oktober 2019.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Consumentenbond: hygiënescore horeca moet toegankelijk blijven

De Consumentenbond roept de Tweede Kamer op de openbaarmaking van de inspectiegegevens van de horeca gemakkelijk toegankelijk te houden. Het kabinet wil alleen nog maar samenvattingen van de inspectierapporten publiceren, zonder overzichtelijke kleurcodering. De Consumentenbond vindt dit onacceptabe...

Economie Achtergronden
Wordt Albert Heijn een horeca- en bezorgketen?

Albert Heijn zal 'een plek worden om iets te eten'. Dat zei Wouter Kolk, sinds 1 november de baas van Ahold Delhaize Europa en Indonesië, woensdag in Het Financieele Dagblad (FD). De winkels worden omgebouwd, zodat klassieke kruidenierswaren minder ruimte zullen krijgen. Het FD beroe...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: