Bier&cO neemt activiteiten Roerbrouw over

5 juni 2018 | David Bakker

Per 6 juni 2018 neemt Bier&cO de activiteiten van Roerbrouw B.V. over, van oudsher actief in de import en het vermarkten van klassieke Duitse biermerken in ons land. Hiermee voegt de in Amsterdam gevestigde craft brewed beveragesspecialist een aantal illustere biermerken toe aan haar portfolio, waaronder Jever Pilsener, Dortmunder Actien Bier (“DAB”), BraufactuM en Dortmunder Union. Een mooie stap nu de vraag naar ambachtelijk gebrouwen bieren blijft stijgen. Met de nieuwe merken valt er voor de consument simpelweg meer te kiezen én genieten.

Sterk portfolio

Gaius Voûte, CEO van Bier&cO: “De toenemende interesse van bierliefhebbers voor authentieke bieren die zich onderscheiden door buitengewoon hoge kwaliteit en oprechte smaak maakt dat wij altijd alert zijn op mogelijkheden ons portfolio verder te versterken. De brouwerijen die gezamenlijk optrekken binnen de Duitse Radeberger Groep vormen een unieke combinatie van regionale specialiteiten. Met de sales en marketingondersteuning vanuit onze organisatie zijn wij ervan overtuigd deze prachtige merken nog harder te kunnen laten groeien.”

Paul Jansen van Roerbrouw B.V.: “Tachtig jaar geleden begonnen mijn voorgangers met de import van het Pilsener van de Dortmunder Actien Brauerei. Dat was eerst bestemd voor de verkoop in het eigen Hotel-Café-Restaurant “de Raadskelder” in Roermond. Later werd de distributie voor heel Nederland opgenomen, en werden verschillende andere brouwerijen toegevoegd. De overdracht van deze merken aan de toegewijde bierpioniers van Bier&cO is een logische vervolgstap en zal de merken verder helpen.”

Durf anders te drinken

Voûte: “Een van de mooie ontwikkelingen van de huidige bierrevolutie is de herwaardering van het biertype “pils”. Zeker ook de herwaardering van smaakvariëteit die binnen pils te vinden is. Zo wordt dit biertype op unieke wijze gerepresenteerd door het Noord-Duitse Jever Pils: fris en scherp gehopt. Jever geldt als een lievelingspilsener van menig bierenthousiasteling. Dortmunder Union en DAB zijn schoolvoorbeelden van het midden-Duitse pilsener; iets hoppiger en minder moutig dan het originele Tsjechische pilsener zoals Budweiser Budvar, ook door ons vertegenwoordigd in Nederland. Met deze klassieke merken willen wij de Nederlandse bierliefhebber nog meer uitdagen iets anders te proberen dan het geijkte. Zoals wij in onvervalst Nederlands tegen de consument zeggen: dare to drink different. Er valt gelukkig steeds meer te genieten op biergebied.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Cocktails
Wordt Tess Posthumus beste bartender ter wereld?

Voor het derde achtereenvolgende jaar maakt Tess Posthumus kans op de titel ‘International Bartender of the Year’. Daarnaast is de bar Flying Dutchmen Cocktails, die ze begin dit jaar samen met Timo Janse opende genomineerd in de categorie 'Best New International Cocktail Bar'. V...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Advertorial
Fonte Frappés: veganistisch, minder zoet en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Achtergronden Wijn
Vrouwen genieten meer van wijn dan mannen

Vrouwen genieten meer van wijn dan mannen, zo blijkt uit onderzoek van wetenschappers van de Polytechnische Universiteit van Madrid. Zij kwamen tot deze conclusie nadat 280 vrijwilligers een blinde smaaktest hadden gedaan. Hierbij moesten zes wijnen geproefd worden, zo lezen we op hln.be. Gelukza...

Columns Achtergronden
Column: maak van het WK gewoon een ander feestje

Het WK Voetbal is binnen de horeca taditioneel het domein van de cafés. Jammer dat onze mannen er dit keer niet bij zijn, maar dat is natuurlijk geen reden om het feest aan ons voorbij te laten gaan. En met al die mensen met buitenlandse roots in Nederland zijn er genoeg mogelijkheden om toch...

Koffie & thee Internationaal
Mondiale koffiesector gebouwd op drijfzand

Terwijl grote fusies en overnames de toon zetten in de koffie-industrie en investeerders miljarden euro’s steken in het eindproduct, verkeert de koffieproductie in zwaar weer. Dit raakt de waarde en economische perspectieven in de hele keten, van koffieboer tot consument. Als het inkomen van b...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: