Bier van eigen bodem populairder dan ooit

4 juni 2018 | Thijs Jacobs

Tienduizenden bierliefhebbers genoten van Nederland als bierland tijdens de 7e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Tien dagen lang kon men deelnemen aan honderden bieractiviteiten door heel het land, het Nederlands Bierproeffestival bezoeken en deelnemen aan de Nederlandse Brouwerijdagen.

Zo trapte De Week op 24 mei af tijdens het Nederlands Bierproeffestival met 6.500 bierliefhebbers, meer dan 250 biersoorten, food van diverse foodtrucks én interessante masterclasses. De winnaar van de Mitra Award van het Beste Bier van Nederland was dit jaar de smaakvolle Nightporter van de Bronckhorster Brewing Company. Ook de Nederlandse Brouwerijdagen waren dit jaar druk bezocht. Meer dan 14.000 bezoekers ontdekten alle geheimen van de passievolle brouwers.

Dit jaar vonden er twee nieuwe hoogtepunten plaats met de Bier Pubquiz van Nederland en de lancering van de Bier Butler app. Deze nieuwe app adviseert meteen het juiste bier bij het gerecht dat wordt ingetikt. Zo wordt het voor consumenten nog makkelijker kiezen in het grote en gevarieerde aanbod aan bieren. In 2019 zal de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier plaatsvinden van donderdag 16 mei t/m zondag 26 mei. Meer informatie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl Bron: Week NL Bier

Groot hoogtepunt

Henri Reuchlin, voorzitter van Stichting Week van het Nederlandse bier geniet van alle aandacht voor Nederlands Bier: ‘De Week van het Nederlands Bier 2018 is een groot hoogtepunt in de Nederlandse bierhistorie. We merken dat er dit jaar door het hele land meer waardering is voor Nederlands Bier. Zo waren álle 12 provincies vertegenwoordigd op het twee avonden uitverkochte Nederlands Bierproeffestival en openden bijna 100 brouwerijen hun deuren voor publiek. Ook groeide de betrokkenheid onder horecaondernemers. Dit jaar werd een recordaantal aan bieractiviteiten georganiseerd. We zijn trots op onze unieke Nederlandse biercultuur en kunnen niet wachten tot de Week van het Nederlandse Bier 2019!’.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: