Bier van eigen bodem populairder dan ooit

4 juni 2018 | Thijs Jacobs

Tienduizenden bierliefhebbers genoten van Nederland als bierland tijdens de 7e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Tien dagen lang kon men deelnemen aan honderden bieractiviteiten door heel het land, het Nederlands Bierproeffestival bezoeken en deelnemen aan de Nederlandse Brouwerijdagen.

Zo trapte De Week op 24 mei af tijdens het Nederlands Bierproeffestival met 6.500 bierliefhebbers, meer dan 250 biersoorten, food van diverse foodtrucks én interessante masterclasses. De winnaar van de Mitra Award van het Beste Bier van Nederland was dit jaar de smaakvolle Nightporter van de Bronckhorster Brewing Company. Ook de Nederlandse Brouwerijdagen waren dit jaar druk bezocht. Meer dan 14.000 bezoekers ontdekten alle geheimen van de passievolle brouwers.

Dit jaar vonden er twee nieuwe hoogtepunten plaats met de Bier Pubquiz van Nederland en de lancering van de Bier Butler app. Deze nieuwe app adviseert meteen het juiste bier bij het gerecht dat wordt ingetikt. Zo wordt het voor consumenten nog makkelijker kiezen in het grote en gevarieerde aanbod aan bieren. In 2019 zal de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier plaatsvinden van donderdag 16 mei t/m zondag 26 mei. Meer informatie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl Bron: Week NL Bier

Groot hoogtepunt

Henri Reuchlin, voorzitter van Stichting Week van het Nederlandse bier geniet van alle aandacht voor Nederlands Bier: ‘De Week van het Nederlands Bier 2018 is een groot hoogtepunt in de Nederlandse bierhistorie. We merken dat er dit jaar door het hele land meer waardering is voor Nederlands Bier. Zo waren álle 12 provincies vertegenwoordigd op het twee avonden uitverkochte Nederlands Bierproeffestival en openden bijna 100 brouwerijen hun deuren voor publiek. Ook groeide de betrokkenheid onder horecaondernemers. Dit jaar werd een recordaantal aan bieractiviteiten georganiseerd. We zijn trots op onze unieke Nederlandse biercultuur en kunnen niet wachten tot de Week van het Nederlandse Bier 2019!’.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Culinair
Foodhallen Rotterdam geopend op Kop van Zuid

Vanaf vandaag valt er weer flink wat te nassen in Rotterdam. Vier jaar na de introductie van de Foodhallen Amsterdam opent een tweedeindoor foodmarket in 010. Geen gevalletje copy-paste, maar een ras-Rotterdammer van een foodhal. Foodhallen Rotterdam betrekt samen met het naastgelegen designhotel Ro...

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Personeel
Alles over de opbouw van loonkosten

De bezetting in de horeca verandert. Waar vroeger duidelijk een lunchpiek tussen half een en half twee was, komen de gasten tegenwoordig de hele dag over de vloer. Daarom is er een spreiding van personele bezetting nodig, liefst gebaseerd op kennis over de bezetting van je zaak. Technologische hulpm...

Vijf tips om wespen op afstand te houden

Het valt nu nog mee, maar de maand augustus herbergt ieder jaar weer een wespenplaag. Eind juli zijn de wespennesten voltooid en gaan de insecten op zoek naar voedsel, voornamelijk op uw terras, in de keuken of achter de bar. Bloedirritant voor gasten, werknemers en uzelf. Wij hebben een aantal tips...

trends Bier
Er wordt bewuster bier gedronken

De Nederlandse consument duikt steeds dieper in de mogelijkheden van een divers bieraanbod. Hoewel pils nog altijd de onbetwiste leider is in het schap, is er een aanhoudende populariteit van speciaalbier en alcoholvrije en -arme bieren. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende Nationaal Bierond...

Bier
Moskovieten geven 10 procent salaris uit aan bier

Het biertje blijft over de hele wereld één van de meest populaire alcoholische versnaperingen, maar hoeveel biertjes worden er nu gemiddeld genomen geconsumeerd? Besparingsplatform Kortingscode.nl deed onderzoek naar hoeveel bier er per persoon op maandelijkse basis wordt gedronken en ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: