Bavaria gaat samenwerken met Spaans biermerk

11 juli 2017 | Roy Spijker

Bavaria N.V. zet wederom een stap in haar internationale uitbreidingsstrategie en kondigt aan te gaan samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje dat symbool staat voor de stad Barcelona. 

De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. De brouwerij uit Lieshout ziet Moritz als een sterke speler in de Spaanse markt en is trots om de mooie premium bieren van uitstekende kwaliteit te kunnen toevoegen aan haar portfolio. Bavaria en Moritz hechten als familiebedrijven veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal. De bieren van Moritz staan voor cultuur, gastronomie en historie, waarbij creativiteit overal in doorklinkt. 

Strategische samenwerking
Een strategisch voordeel is de beschikking over het distributiekanaal van Bavaria om Moritz in Nederland op de kaart te zetten. Twee bieren uit het vaste portfolio van de brouwerij komen onze kant op: Moritz, een verfrissend, licht en mooi door drinkbaar pilsener met 5,4 procent alcohol en Moritz Epidor, een donker kleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol. Daarnaast geeft het Bavaria de mogelijkheid stappen te zetten met haar bieren in de Spaanse horeca. Het gaat om de bieren van La Trappe en Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original.

Harm-Jan van Pelt, Directeur Europa bij Bavaria: “De sfeer die het merk Moritz met zich meedraagt is een heel bijzondere. Moritz doet het nét even anders, heeft een exclusief karakter en bevindt zich in de hoek van design, fashion en art. Ze laten dit ook zien door hun aanwezigheid op events en horecagelegenheden waar creativiteit centraal staan. Wij gaan de beleving die bij dit mooie merk hoort naar Nederland brengen en richten ons daarmee op horeca met een mediterraans tintje. Uiteraard zijn we ook blij met de distributiemogelijkheden in Spanje om onze bieren daar verder op de kaart te zetten.”

Groeistrategie
Bavaria is recent samenwerkingen aangegaan met andere brouwerijen met als doel de aanwezigheid in diverse markten te versterken en het portfolio te verbreden. De acquisitie van en investering in Palm Belgian Craft Brewers is hier een voorbeeld van, maar ook samenwerkingen met Molson Coors en de overname van Latis maken dat Bavaria stappen blijft zetten in haar verkoop en distributiemogelijkheden over de grens.

Moritz gaat al jaren terug met 160 jaar historie en maakt het afgelopen jaar een enorme groei door. Moritz is opgericht in Barcelona in 1856 door brouwmeester Louis Moritz en is het oudste biermerk van Spanje. Er zijn elke dag meer dan 300 mensen werkzaam in ‘Fábrica Moritz’, wat gesitueerd is in het hart van de stad. Moritz is een familiebedrijf dat tegenwoordig geleid wordt door de zesde generatie. Inmiddels genieten meer dan 22 landen van de bieren van Moritz. De afgelopen drie jaar is de brouwerij met 25 procent gegroeid. In 2007 is er een bijzondere plek gecreeerd waar een microbrouwerij zit, twee restaurants, een bakkerij en een concept store, die op maar liefst 500.000 bezoekers per jaar kunnen rekenen. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: