App voor culinair publiek

31 mei 2013 |
App voor culinair publiek<

Voor het culinaire en uitgaande publiek wordt binnenkort een app gelanceerd. In juli wordt de mobiele applicatie TopSpots gelanceerd dat gebruikers door middel van fotografie naar hun favoriete horecagelegenheid brengt. De
eerste foto’s zijn gemaakt in Amsterdam en Rotterdam. Culinair fotograaf Jan Bartelsman is mede-initiatiefnemer van de applicatie.

Beelden
Bartelsman is verantwoordelijk voor de fotografie die te zien is in de app. Men kan door middel van de foto’s vóór het bezoek een beeld vormen van de sfeer, de gasten, het interieur en de aangeboden gerechten. Naast zoeken via normale zoekmethoden is er ook een categoriën lijst beschikbaar waar verschillende type personen hun top 10 kunnen weergeven. "Denk hierbij aan bekende schrijvers, chefs, foodbloggers, maar ook studenten en lokale inwoners. Daarbij kan iedere gebruiker zijn of haar eigen top 10 samenstellen en deze delen met vrienden”, licht Bartelsman toe.

Selectie
In Amsterdam en Rotterdam zijn al rond de tweehonderd horecagelegenheden aangesloten bij TopSpots. De app wordt uitgebracht in het Nederlands, Engels en Chinees. De selectie van horecagelegenheden is gemaakt op basis van de bekende ranglijsten zoals de Michelin Gids, tips van lokale bewoners en door Bartelsman zelf.

Uitbreiding
Naar verwachting wordt de app voor Utrecht en Den Haag in oktober gelanceerd. Eind juli is Stockholm de eerste internationale stad waar de app in gebruik wordt genomen.

Maud Vissers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: