Advertorial: Bébo Cuban Coffee Liqueur

19 maart 2018 | David Bakker

Afgelopen week lanceerde Bébo Cuban Coffee Liqueur zichzelf in Nederland. Zowel in A Lot Sixty One in Amsterdam als Man met Bril Koffie in Rotterdam, werden onder het genot van Bébo cocktails, goed eten en Cubaanse muziek alle ins en outs verteld over het merk. Bébo Cuban Coffee Liqueur dankt zijn onderscheidende smaak aan één van de beste koffiebonen ter wereld: de Cubaanse 100% Arabica. Om ervoor te zorgen dat de authentieke smaak van de Cubaanse koffie het best bewaard blijft, zit er in Bébo Cuban Coffee Liqueur minder suiker dan andere koffielikeuren en is er geen karamel aan toegevoegd. Daarnaast bevat het product geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen.

Zet Bébo Cuban Coffee Liqueur op de kaart in een verscheidenheid aan cocktails

Koffie wordt tegenwoordig op allerlei manieren gedronken en ook de combinatie van koffie in cocktails is een trend. De grens tussen bartender en barista vervaagd en daar speelt Bébo op in met inspiratie op koffie in cocktails. Zo is de Bébo Cuban Coffee Liqueur speciaal gecreëerd om de perfecte klassieke Espresso Martini te bereiden. Met dit doel in het achterhoofd, werd samen met gerenommeerde bartenders over de hele wereld de likeur ontwikkeld. Daarnaast is Bébo heerlijk als een Cubaanse twist op de White Russian en in een Old Fashioned. Voor de horeca waar er geen tijd is om cocktails te shaken, biedt Bébo een alternatief: in dit geval kan je het hippe en opkomende drankje koffie en tonic (Bébo & Tonic) op de kaart zetten, of de Cortadito (Bébo met amandelmelk of kokosmelk).

Chi-ho Ta, Barmanager Dr. Rotterdam: ‘één van de lekkerste koffielikeuren, perfect in de klassieke Espresso Martini’’

‘’Wij hebben Bébo al sinds het begin in de Dr. staan. Het is één van mijn favoriete likeuren om te gebruiken, omdat het interessant is koffie te combineren met andere smaken. Bébo werkt bijvoorbeeld heel goed in combinatie met Mandarine Napoléon en Chartreuse, maar ook met donkere spirits, framboos en lychee. De mogelijkheden zijn eindeloos, en ik vond het dan ook tof om op het lanceringsevent cocktails met Bébo te creëren die perfect pasten bij de gerechten die De Keuken van Floris serveerde", aldus Chi-ho Ta, barmanager Dr. Rotterdam.

Meer marge per drankje door cocktails op je menu

Of je nu een easy mixer of een wat ingewikkeldere cocktail op je kaart zet, de verkoopprijs en daarmee de marge is al snel hoger dan bij koffie, wijn of bier. Een Bébo & Tonic heeft een gemiddelde kostprijs van ongeveer € 1,85 euro per glas en een verkoopprijs tussen de € 5,50 euro en € 8,00 euro.

Voor cocktailinspiratie en de recepten zie www.cafebebo.com. Bestellen particulier en zakelijk in Nederland loopt via Cooper & Barrel, www.cooperandbarrel.eu/

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: