Advertorial: Bébo Cuban Coffee Liqueur

19 maart 2018 | David Bakker

Afgelopen week lanceerde Bébo Cuban Coffee Liqueur zichzelf in Nederland. Zowel in A Lot Sixty One in Amsterdam als Man met Bril Koffie in Rotterdam, werden onder het genot van Bébo cocktails, goed eten en Cubaanse muziek alle ins en outs verteld over het merk. Bébo Cuban Coffee Liqueur dankt zijn onderscheidende smaak aan één van de beste koffiebonen ter wereld: de Cubaanse 100% Arabica. Om ervoor te zorgen dat de authentieke smaak van de Cubaanse koffie het best bewaard blijft, zit er in Bébo Cuban Coffee Liqueur minder suiker dan andere koffielikeuren en is er geen karamel aan toegevoegd. Daarnaast bevat het product geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen.

Zet Bébo Cuban Coffee Liqueur op de kaart in een verscheidenheid aan cocktails

Koffie wordt tegenwoordig op allerlei manieren gedronken en ook de combinatie van koffie in cocktails is een trend. De grens tussen bartender en barista vervaagd en daar speelt Bébo op in met inspiratie op koffie in cocktails. Zo is de Bébo Cuban Coffee Liqueur speciaal gecreëerd om de perfecte klassieke Espresso Martini te bereiden. Met dit doel in het achterhoofd, werd samen met gerenommeerde bartenders over de hele wereld de likeur ontwikkeld. Daarnaast is Bébo heerlijk als een Cubaanse twist op de White Russian en in een Old Fashioned. Voor de horeca waar er geen tijd is om cocktails te shaken, biedt Bébo een alternatief: in dit geval kan je het hippe en opkomende drankje koffie en tonic (Bébo & Tonic) op de kaart zetten, of de Cortadito (Bébo met amandelmelk of kokosmelk).

Chi-ho Ta, Barmanager Dr. Rotterdam: ‘één van de lekkerste koffielikeuren, perfect in de klassieke Espresso Martini’’

‘’Wij hebben Bébo al sinds het begin in de Dr. staan. Het is één van mijn favoriete likeuren om te gebruiken, omdat het interessant is koffie te combineren met andere smaken. Bébo werkt bijvoorbeeld heel goed in combinatie met Mandarine Napoléon en Chartreuse, maar ook met donkere spirits, framboos en lychee. De mogelijkheden zijn eindeloos, en ik vond het dan ook tof om op het lanceringsevent cocktails met Bébo te creëren die perfect pasten bij de gerechten die De Keuken van Floris serveerde", aldus Chi-ho Ta, barmanager Dr. Rotterdam.

Meer marge per drankje door cocktails op je menu

Of je nu een easy mixer of een wat ingewikkeldere cocktail op je kaart zet, de verkoopprijs en daarmee de marge is al snel hoger dan bij koffie, wijn of bier. Een Bébo & Tonic heeft een gemiddelde kostprijs van ongeveer € 1,85 euro per glas en een verkoopprijs tussen de € 5,50 euro en € 8,00 euro.

Voor cocktailinspiratie en de recepten zie www.cafebebo.com. Bestellen particulier en zakelijk in Nederland loopt via Cooper & Barrel, www.cooperandbarrel.eu/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks
Dit wist je (nog) niet over grappa

Grappa is een Italiaanse gedistilleerde drank, vervaardigd uit de restanten van de druiven na de wijnbereiding. De schillen en de pitten van de druiven (pulp) vormen de basis van grappa. Vroeger gold het als een economische manier om alles uit de wijnproductie te halen, tegenwoordig is het een delic...

Opening Rotterdam
[FOTO'S] Is dit de gaafste horecahotspot van Rotterdam?

Één plek waar je terecht kunt voor een tal van uiteenlopende culturen, thema's en smaken. Midden in het centrum van Rotterdam opende café DoDo haar imposante deuren voor publiek. Met maar liefst 220 zitplaatsen verdeeld over 7 uiteenlopende wereldse themaruimtes, belooft dez...

Café Achtergronden
Café De Singel (Zwolle) staat te koop

Eén van de bekendste cafés van Zwolle, Café De Singel, staat in de verkoop. De kroeg is eveneens een muziekpodium en verschillende beroemde muzikanten zetten er hun eerste stappen op het podium, zoals Miss Montreal, Bertolf en Typhoon. De liveoptredens maakten van dit café...

Wet- en regelgeving
Handhaving verbod rookruimtes horeca vanaf 1 april 2020

Vanaf 1 april 2020 zal het verbod op rookruimtes in de horeca worden gehandhaafd. Eind september werden in een uitspraak van de Hoge Raad al deze rookruimtes per direct verboden. De komende tijd kunnen horecaondernemers zich voorbereiden en heeft de NVWA de tijd om het toezicht in te richten. Blo...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: