Advertorial: Bébo Cuban Coffee Liqueur

19 maart 2018 | David Bakker

Afgelopen week lanceerde Bébo Cuban Coffee Liqueur zichzelf in Nederland. Zowel in A Lot Sixty One in Amsterdam als Man met Bril Koffie in Rotterdam, werden onder het genot van Bébo cocktails, goed eten en Cubaanse muziek alle ins en outs verteld over het merk. Bébo Cuban Coffee Liqueur dankt zijn onderscheidende smaak aan één van de beste koffiebonen ter wereld: de Cubaanse 100% Arabica. Om ervoor te zorgen dat de authentieke smaak van de Cubaanse koffie het best bewaard blijft, zit er in Bébo Cuban Coffee Liqueur minder suiker dan andere koffielikeuren en is er geen karamel aan toegevoegd. Daarnaast bevat het product geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen.

Zet Bébo Cuban Coffee Liqueur op de kaart in een verscheidenheid aan cocktails

Koffie wordt tegenwoordig op allerlei manieren gedronken en ook de combinatie van koffie in cocktails is een trend. De grens tussen bartender en barista vervaagd en daar speelt Bébo op in met inspiratie op koffie in cocktails. Zo is de Bébo Cuban Coffee Liqueur speciaal gecreëerd om de perfecte klassieke Espresso Martini te bereiden. Met dit doel in het achterhoofd, werd samen met gerenommeerde bartenders over de hele wereld de likeur ontwikkeld. Daarnaast is Bébo heerlijk als een Cubaanse twist op de White Russian en in een Old Fashioned. Voor de horeca waar er geen tijd is om cocktails te shaken, biedt Bébo een alternatief: in dit geval kan je het hippe en opkomende drankje koffie en tonic (Bébo & Tonic) op de kaart zetten, of de Cortadito (Bébo met amandelmelk of kokosmelk).

Chi-ho Ta, Barmanager Dr. Rotterdam: ‘één van de lekkerste koffielikeuren, perfect in de klassieke Espresso Martini’’

‘’Wij hebben Bébo al sinds het begin in de Dr. staan. Het is één van mijn favoriete likeuren om te gebruiken, omdat het interessant is koffie te combineren met andere smaken. Bébo werkt bijvoorbeeld heel goed in combinatie met Mandarine Napoléon en Chartreuse, maar ook met donkere spirits, framboos en lychee. De mogelijkheden zijn eindeloos, en ik vond het dan ook tof om op het lanceringsevent cocktails met Bébo te creëren die perfect pasten bij de gerechten die De Keuken van Floris serveerde", aldus Chi-ho Ta, barmanager Dr. Rotterdam.

Meer marge per drankje door cocktails op je menu

Of je nu een easy mixer of een wat ingewikkeldere cocktail op je kaart zet, de verkoopprijs en daarmee de marge is al snel hoger dan bij koffie, wijn of bier. Een Bébo & Tonic heeft een gemiddelde kostprijs van ongeveer € 1,85 euro per glas en een verkoopprijs tussen de € 5,50 euro en € 8,00 euro.

Voor cocktailinspiratie en de recepten zie www.cafebebo.com. Bestellen particulier en zakelijk in Nederland loopt via Cooper & Barrel, www.cooperandbarrel.eu/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: