Advertorial: Bébo Cuban Coffee Liqueur

19 maart 2018 | David Bakker

Afgelopen week lanceerde Bébo Cuban Coffee Liqueur zichzelf in Nederland. Zowel in A Lot Sixty One in Amsterdam als Man met Bril Koffie in Rotterdam, werden onder het genot van Bébo cocktails, goed eten en Cubaanse muziek alle ins en outs verteld over het merk. Bébo Cuban Coffee Liqueur dankt zijn onderscheidende smaak aan één van de beste koffiebonen ter wereld: de Cubaanse 100% Arabica. Om ervoor te zorgen dat de authentieke smaak van de Cubaanse koffie het best bewaard blijft, zit er in Bébo Cuban Coffee Liqueur minder suiker dan andere koffielikeuren en is er geen karamel aan toegevoegd. Daarnaast bevat het product geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen.

Zet Bébo Cuban Coffee Liqueur op de kaart in een verscheidenheid aan cocktails

Koffie wordt tegenwoordig op allerlei manieren gedronken en ook de combinatie van koffie in cocktails is een trend. De grens tussen bartender en barista vervaagd en daar speelt Bébo op in met inspiratie op koffie in cocktails. Zo is de Bébo Cuban Coffee Liqueur speciaal gecreëerd om de perfecte klassieke Espresso Martini te bereiden. Met dit doel in het achterhoofd, werd samen met gerenommeerde bartenders over de hele wereld de likeur ontwikkeld. Daarnaast is Bébo heerlijk als een Cubaanse twist op de White Russian en in een Old Fashioned. Voor de horeca waar er geen tijd is om cocktails te shaken, biedt Bébo een alternatief: in dit geval kan je het hippe en opkomende drankje koffie en tonic (Bébo & Tonic) op de kaart zetten, of de Cortadito (Bébo met amandelmelk of kokosmelk).

Chi-ho Ta, Barmanager Dr. Rotterdam: ‘één van de lekkerste koffielikeuren, perfect in de klassieke Espresso Martini’’

‘’Wij hebben Bébo al sinds het begin in de Dr. staan. Het is één van mijn favoriete likeuren om te gebruiken, omdat het interessant is koffie te combineren met andere smaken. Bébo werkt bijvoorbeeld heel goed in combinatie met Mandarine Napoléon en Chartreuse, maar ook met donkere spirits, framboos en lychee. De mogelijkheden zijn eindeloos, en ik vond het dan ook tof om op het lanceringsevent cocktails met Bébo te creëren die perfect pasten bij de gerechten die De Keuken van Floris serveerde", aldus Chi-ho Ta, barmanager Dr. Rotterdam.

Meer marge per drankje door cocktails op je menu

Of je nu een easy mixer of een wat ingewikkeldere cocktail op je kaart zet, de verkoopprijs en daarmee de marge is al snel hoger dan bij koffie, wijn of bier. Een Bébo & Tonic heeft een gemiddelde kostprijs van ongeveer € 1,85 euro per glas en een verkoopprijs tussen de € 5,50 euro en € 8,00 euro.

Voor cocktailinspiratie en de recepten zie www.cafebebo.com. Bestellen particulier en zakelijk in Nederland loopt via Cooper & Barrel, www.cooperandbarrel.eu/

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Grand Café Moeke Enschede flink verbouwd

Grand Café Moeke Enschede heeft de bovenste verdieping van het restaurant geopend, waardoor het aantal plaatsen is verdubbeld. Moeke is een gezellig en laagdrempelig, eigentijds grand café waar je komt voor een heerlijke kop koffie, lunch of diner. Een plek waar iedereen zich thuis voe...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Wijn
Eerste diploma’s SVH Vinoloog/Sommelier uitgereikt

Op woensdag 19 september 2018 hebben de eerste geslaagden tijdens de vakbeurs Gastvrij Rotterdam het officiële SVH Vinoloog/Sommelier diploma ontvangen. SVH Vinoloog/Sommelier is als examen ontwikkeld voor de horeca, zodat meer mensen met de wijnkennis van een vinoloog gasten kunnen adviseren o...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Bier Achtergronden
Affligem introduceert Patersvat in Nederlandse horecazaken

Affligem introduceert Affligem Patersvat in Nederland. Voor het eerst zal er een gelimiteerde editie beschikbaar zijn tot het einde van het jaar, exclusief voor ongeveer 1000 horecazaken in Nederland. Het eerste glas zal 14 september worden getapt in de Foodhallen in Amsterdam. Smaak ‘Af...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: