Actie met Grolsch levert recordopbrengst van € 127.525 op voor Stichting KiKa

28 november 2019 | Thijs Jacobs

De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, kent in 2019 een recordopbrengst van maar liefst €127.525. De opbrengst, die in zijn geheel ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij), wordt aangewend voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn tijdens behandelingen, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Speciaal voor Geniet & Geef brouwde meesterbrouwer Guy Evers de Grolsch Honing Weizen. Dit Geniet & Geef bier is door ruim 180 horecazaken van de tap verkocht en bij Mitra Slijterijen en Albert Heijn in beugelfles.

Dankbaar voor recordopbrengst

Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Enschede: “Samen streven we naar minder pijn en strijd, meer genezing en kwaliteit. Dit enorme bedrag levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Grolsch en alle deelnemers heel dankbaar.” Het Geniet & Geef bier was de afgelopen maanden verkrijgbaar op tap in meer dan 180 Nederlandse horecagelegenheden. Daarnaast werd het bier afgevuld in de iconische Grolsch beugelflessen van 45cl die verkrijgbaar waren bij Mitra Slijterijen en Albert Heijn. In totaal werd tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, verwijzend naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat op dit moment op 78% ligt. 

Teamprestatie

“We zijn vanzelfsprekend erg trots dat we met onze Grolsch Honing Weizen een recordopbrengst van €127.525 hebben opgehaald. Stichting KiKa verricht fantastisch werk en we zijn vereerd hier zo’n mooi bedrag aan te mogen doneren.” aldus Ard Bossema, marketingdirecteur bij Grolsch. “De betrokkenheid van zowel collega’s als leveranciers was enorm groot. ‘Alles voor het goede doel’ was het motto! We hebben zelfs met een bedrijventeam van Grolsch en Bier&cO deelgenomen aan de Dam tot Dam Loop voor KiKa. Dit heeft bovenop de opbrengsten van het bier nog eens €7.995 extra opgebracht!”, voegt Anke Klumpers, Innovatiemanager bij Grolsch, toe.

Geniet & Geef 

Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 635.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Momenten waarop je geniet, maken je ervan bewust hoe goed je leven eigenlijk is. Stichting Geniet & Geef zet zich in om deze genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa. Dat we nu mogen vaststellen dat de actie, en iedereen die daaraan een bijdrage heeft geleverd, wederom een record heeft gebroken is indrukwekkend.’’ De opbrengst gerealiseerd met de verkoop van het bier komt volledig ten goede aan KiKa. Op dit moment ligt het genezingspercentage op 78%. Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Bier
Opmerkelijk: aantal bierbrouwerijen in Nederland gestegen

Het aantal bierbrouwerijen in Nederland is opnieuw gestegen. Dit jaar kwamen er tot nu toe netto 13 brouwerijen bij. Opmerkelijke statistieken in deze tijd van corona. Volgens Bierista.nl is het hoogtepunt van de bierrevolutie bereikt. Vanaf nu zal het aantal bierbrouwerijen dalen, zo voorziet Alain...

Economie
UWV: vooral jongeren in de horeca doen beroep op TOFA

De afgelopen 5 weken konden flexwerkers, oproep- en uitzendkrachten met inkomstenverlies door corona een beroep doen op de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Flexibele Arbeidskrachten (TOFA). Ruim zeventig procent van de goedgekeurde aanvragen gaat naar werknemers tussen de 18 en 27 jaar. Veel va...

Economie Longread
Horecarapport ABN AMRO: relatief weinig faillissementen, ondernemersvertrouwen historisch laag

Restaurants, hotels, vakantieparken, bioscopen en reisondernemers zijn hard geraakt door de coronacrisis. In deze Stand van de Leisure duidt ABN AMRO de impact van het virus en de bedreigingen en de kansen die eruit voortvloeien. Onderaan dit bericht vindt u grafieken en tabellen van het rapport ...

Economie
Loetje en Debuut samen verder als Restaurant Company Europe

Restaurantgroepen Loetje en Debuut gaan verder onder de naam Restaurant Company Europe. Daarmee bereiken zij de status van één van de grootste horecagroepen van Nederland met meer dan 50 veelzijdige restaurant- en cafélocaties. Restaurant Company Europe (RCE) is het overkoep...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: