Actie met Grolsch levert recordopbrengst van € 127.525 op voor Stichting KiKa

28 november 2019 | Thijs Jacobs

De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, kent in 2019 een recordopbrengst van maar liefst €127.525. De opbrengst, die in zijn geheel ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij), wordt aangewend voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn tijdens behandelingen, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Speciaal voor Geniet & Geef brouwde meesterbrouwer Guy Evers de Grolsch Honing Weizen. Dit Geniet & Geef bier is door ruim 180 horecazaken van de tap verkocht en bij Mitra Slijterijen en Albert Heijn in beugelfles.

Dankbaar voor recordopbrengst

Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Enschede: “Samen streven we naar minder pijn en strijd, meer genezing en kwaliteit. Dit enorme bedrag levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Grolsch en alle deelnemers heel dankbaar.” Het Geniet & Geef bier was de afgelopen maanden verkrijgbaar op tap in meer dan 180 Nederlandse horecagelegenheden. Daarnaast werd het bier afgevuld in de iconische Grolsch beugelflessen van 45cl die verkrijgbaar waren bij Mitra Slijterijen en Albert Heijn. In totaal werd tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, verwijzend naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat op dit moment op 78% ligt. 

Teamprestatie

“We zijn vanzelfsprekend erg trots dat we met onze Grolsch Honing Weizen een recordopbrengst van €127.525 hebben opgehaald. Stichting KiKa verricht fantastisch werk en we zijn vereerd hier zo’n mooi bedrag aan te mogen doneren.” aldus Ard Bossema, marketingdirecteur bij Grolsch. “De betrokkenheid van zowel collega’s als leveranciers was enorm groot. ‘Alles voor het goede doel’ was het motto! We hebben zelfs met een bedrijventeam van Grolsch en Bier&cO deelgenomen aan de Dam tot Dam Loop voor KiKa. Dit heeft bovenop de opbrengsten van het bier nog eens €7.995 extra opgebracht!”, voegt Anke Klumpers, Innovatiemanager bij Grolsch, toe.

Geniet & Geef 

Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 635.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Momenten waarop je geniet, maken je ervan bewust hoe goed je leven eigenlijk is. Stichting Geniet & Geef zet zich in om deze genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa. Dat we nu mogen vaststellen dat de actie, en iedereen die daaraan een bijdrage heeft geleverd, wederom een record heeft gebroken is indrukwekkend.’’ De opbrengst gerealiseerd met de verkoop van het bier komt volledig ten goede aan KiKa. Op dit moment ligt het genezingspercentage op 78%. Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

Corona
Download hier de werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Voor het werk mogen mensen wel de straat op. Het bezorgen van maaltijden is toegestaan mits de bezorger zowel een 'Werkgev ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Wet- en regelgeving Interview
Let op: wijzigingen in de wetgeving voor de horeca

Op het kantoor van Catch Legal werken juristen aan allerhande kwesties die betrekking hebben op bestuursrecht en omgevingsrecht. Binnen dit domein vallen veel zaken die voor horecaondernemers van belang zijn, want bijna alles waarbij je te maken krijgt met de overheid, valt hierbinnen. Van verbouwin ...

Financieel Horeca & Belasting
De 3 meest gebruikte ondernemingsvormen in de horeca

In het artikel ‘'Hoe wordt de winst van uw café belast? Leer het hier!’ vertellen wij u alles over de belasting die u betaalt over de winst van uw horecaonderneming. Of u vennootschapsbelasting of inkomstenbelasting moet betalen, is afhankelijk van de rechtsvorm waarmee u uw o ...

Columns Drinks
Column Richard Moerkerk: Daten met een bier

Bij ons, in Proeflokaal De Boom, wordt veel gedate. Normaal gesproken dan, uiteraard. Maar dat we nu gesloten zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat er op het moment helemaal niet gedate wordt natuurlijk. Wandelen is helemaal hot en ik denk dat aankomende stelletjes sneller thuis afspreken, waar ze an ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: