Actie met Grolsch levert recordopbrengst van € 127.525 op voor Stichting KiKa

28 november 2019 | Thijs Jacobs

De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, kent in 2019 een recordopbrengst van maar liefst €127.525. De opbrengst, die in zijn geheel ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij), wordt aangewend voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn tijdens behandelingen, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Speciaal voor Geniet & Geef brouwde meesterbrouwer Guy Evers de Grolsch Honing Weizen. Dit Geniet & Geef bier is door ruim 180 horecazaken van de tap verkocht en bij Mitra Slijterijen en Albert Heijn in beugelfles.

Dankbaar voor recordopbrengst

Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Enschede: “Samen streven we naar minder pijn en strijd, meer genezing en kwaliteit. Dit enorme bedrag levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Grolsch en alle deelnemers heel dankbaar.” Het Geniet & Geef bier was de afgelopen maanden verkrijgbaar op tap in meer dan 180 Nederlandse horecagelegenheden. Daarnaast werd het bier afgevuld in de iconische Grolsch beugelflessen van 45cl die verkrijgbaar waren bij Mitra Slijterijen en Albert Heijn. In totaal werd tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, verwijzend naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat op dit moment op 78% ligt. 

Teamprestatie

“We zijn vanzelfsprekend erg trots dat we met onze Grolsch Honing Weizen een recordopbrengst van €127.525 hebben opgehaald. Stichting KiKa verricht fantastisch werk en we zijn vereerd hier zo’n mooi bedrag aan te mogen doneren.” aldus Ard Bossema, marketingdirecteur bij Grolsch. “De betrokkenheid van zowel collega’s als leveranciers was enorm groot. ‘Alles voor het goede doel’ was het motto! We hebben zelfs met een bedrijventeam van Grolsch en Bier&cO deelgenomen aan de Dam tot Dam Loop voor KiKa. Dit heeft bovenop de opbrengsten van het bier nog eens €7.995 extra opgebracht!”, voegt Anke Klumpers, Innovatiemanager bij Grolsch, toe.

Geniet & Geef 

Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 635.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Momenten waarop je geniet, maken je ervan bewust hoe goed je leven eigenlijk is. Stichting Geniet & Geef zet zich in om deze genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa. Dat we nu mogen vaststellen dat de actie, en iedereen die daaraan een bijdrage heeft geleverd, wederom een record heeft gebroken is indrukwekkend.’’ De opbrengst gerealiseerd met de verkoop van het bier komt volledig ten goede aan KiKa. Op dit moment ligt het genezingspercentage op 78%. Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Corona
Terrasactie wordt ludiek; er wordt niet geserveerd

Op dinsdag 2 maart geeft een grote groep horecaondernemers gehoor aan de oproep van Johan de Vos om de terrassen buiten uit te stallen. De actie krijgt een ludiek karakter; de terrassen worden wel opgezet, maar geserveerd wordt er niet. Dat meldt De Telegraaf. Johan de Vos is horecaondernemer in ...

Horeca stemt deel 3; PVV

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van De CaféKrant wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonderne ...

Interview Corona
"Mijn terras open op 2 maart? Nee, dat levert alleen negatieve aandacht op"

Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen heeft collega-horecaondernemers opgeroepen om op 2 maart de terrassen te openen. Dat ligt gevoelig, want de keerzijde van een dergelijke actie kan zijn dat het negatieve aandacht voor de branche oplevert. Monique van Klaveren is eigenaresse van Café d&rsqu ...

Interview Longread
Een blikje cola drinken op het eigen terras, direct een boete

Café-eigenaresse Tessa Hassing werd afgelopen zaterdag geconfronteerd met een ijverige boa. Nietsvermoedend trok zij op haar eigen terras van Café Tess in het centrum van Heerlen een blikje cola open, waarna ze door een opsporingsambtenaar werd aangesproken. “Het wordt een heel v ...

Themamaand energie
Alles over energielabels en keurmerken

Wie bewust onderneemt binnen de horeca, heeft zich vast al verdiept in de verschillende keurmerken en het energielabel van zijn of haar horecabedrijf. In dit artikel besteden we aandacht aan de verplichting om een energielabel te kunnen overleggen en de eisen die gesteld worden aan het verkrijgen er ...

Economie Corona
CBS: omzet horeca krimpt ongekend hard

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In het derde kwartaal maakte de horeca nog een forse o ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: