11 tips voor het organiseren van een uitverkochte pubquiz 

12 juni 2019 | Thijs Jacobs

De pubquiz is enorm populair in Nederland. Veel cafés zijn elke maand verzekerd van een pubquiz-avond met een uitverkocht café. We hebben inmiddels tientallen aanbieders van pubquizzen in Nederland waarbij er ook de nodige muziekquizzen in omloop zijn. Veel cafés durven het toch nog niet aan vanwege verschillende redenen. Maar met deze 11 tips wordt de pubquiz in het café een gegarandeerd succes.

Bij het opzetten van een pubquiz komt meer kijken dan u op het eerste gezicht zou denken. Daarom besloot De Andere Quiz een artikel te schrijven met 11 tips voor het opzetten van een uitverkochte pubquiz in het café.

Vragen waar u goed over na moet denken bij het organiseren van een pubquiz zijn onder andere:

Hoe trek ik quizzers naar het café?
Waar haal ik een presentator vandaan?
Wat voor prijs moet ik geven aan het winnende team?
Op welke dag kan ik de pubquiz het beste spelen?

 

Naast antwoorden op deze belangrijke vragen wordt ook ingegaan op een aantal onderwerpen zoals:

Meer omzet te genereren
Minder kosten maken
Ideeën voor toevoegingen aan de standaard pubquiz.

Dit allemaal om nog meer beleving, meer plezier en dus meer gasten naar het café toe te trekken.

De Andere Quiz maakt multimedia pubquizzen met veel leuke filmpjes, actuele onderwerpen en een grote dosis humor. Ze speelden hun quizzen reeds in meer dan 100 cafés in Nederland en weten dus heel goed wat er voor nodig is om succesvol te zijn.

De 11 tips voor een uitverkocht café met de pubquiz

1. Koop de pubquiz die bij het café past
2. Bepaal de juiste speeldatum
3. Zorg dat iedereen weet dat de pubquiz er aan komt
4. Verdien honderden euro´s extra door slim te adverteren voor de pubquiz
5. Werk samen met een sportclub of studentenvereniging
6. Zorg dat de pubquiz-teams zichzelf samenstellen
7. Test de techniek van de pubquiz heel uitvoerig
8. Bereid het presenteren van de pubquiz goed voor
9. Bedenk een hoofdprijs die het café geen geld kost maar oplevert
10. Succesvolle ingrediënten om meer omzet uit de pubquiz te halen
11. Maak de pubquiz nog leuker met deze succesvol bewezen toevoegingen

Lees de uitgebreide toelichting bij de 11 tips voor een uitverkochte pubquiz in het café hier: https://www.deanderequiz.nl/pubquiz-uitverkocht-cafe-11tips/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Café organiseert 'heliumkaraoke', zodat iedereen Gerard Joling kan imiteren

Het Noordhollands Dagblad komt met een wel heel speciaal nieuwsitem: in eetcafé Van Dam in Sint Maartensvlotbrug gaan ze zaterdag van start met heliumkaraoke. Er is niet meer voor nodig dan een beeldscherm, een flinke teug helium, een geluidsinstallatie en sloten bier. Want iedereen moet natu...

trends Bier
Onderzoek: Dit zijn de huidige biertrends

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Restaurants proppen zich vol

Niet alleen in Amsterdam, maar ook in bijna alle andere drukke toeristensteden zijn ze niet te missen: proppers. Medewerkers van de horecagelegenheid benaderen voorbijgangers en proberen hen te verleiden om hun zaak binnen te gaan. Een gratis drankje of een 3-gangen deal, de proppers halen alles uit...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: