Actie met Grolsch levert recordopbrengst van € 127.525 op voor Stichting KiKa

28 november 2019 | Thijs Jacobs

De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, kent in 2019 een recordopbrengst van maar liefst €127.525. De opbrengst, die in zijn geheel ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij), wordt aangewend voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn tijdens behandelingen, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Speciaal voor Geniet & Geef brouwde meesterbrouwer Guy Evers de Grolsch Honing Weizen. Dit Geniet & Geef bier is door ruim 180 horecazaken van de tap verkocht en bij Mitra Slijterijen en Albert Heijn in beugelfles.

Dankbaar voor recordopbrengst

Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Enschede: “Samen streven we naar minder pijn en strijd, meer genezing en kwaliteit. Dit enorme bedrag levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Grolsch en alle deelnemers heel dankbaar.” Het Geniet & Geef bier was de afgelopen maanden verkrijgbaar op tap in meer dan 180 Nederlandse horecagelegenheden. Daarnaast werd het bier afgevuld in de iconische Grolsch beugelflessen van 45cl die verkrijgbaar waren bij Mitra Slijterijen en Albert Heijn. In totaal werd tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, verwijzend naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat op dit moment op 78% ligt. 

Teamprestatie

“We zijn vanzelfsprekend erg trots dat we met onze Grolsch Honing Weizen een recordopbrengst van €127.525 hebben opgehaald. Stichting KiKa verricht fantastisch werk en we zijn vereerd hier zo’n mooi bedrag aan te mogen doneren.” aldus Ard Bossema, marketingdirecteur bij Grolsch. “De betrokkenheid van zowel collega’s als leveranciers was enorm groot. ‘Alles voor het goede doel’ was het motto! We hebben zelfs met een bedrijventeam van Grolsch en Bier&cO deelgenomen aan de Dam tot Dam Loop voor KiKa. Dit heeft bovenop de opbrengsten van het bier nog eens €7.995 extra opgebracht!”, voegt Anke Klumpers, Innovatiemanager bij Grolsch, toe.

Geniet & Geef 

Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 635.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Momenten waarop je geniet, maken je ervan bewust hoe goed je leven eigenlijk is. Stichting Geniet & Geef zet zich in om deze genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa. Dat we nu mogen vaststellen dat de actie, en iedereen die daaraan een bijdrage heeft geleverd, wederom een record heeft gebroken is indrukwekkend.’’ De opbrengst gerealiseerd met de verkoop van het bier komt volledig ten goede aan KiKa. Op dit moment ligt het genezingspercentage op 78%. Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Nieuwe Rotterdamse hotspot Williams Canteen biedt gast all day concept

Sinds vorige week heeft het Witte de With kwartier in Rotterdam er met Williams Canteen een uitstekende publiekstrekker bij. Dit all day concept van Kim Riekwel, Jamil Sancha en zijn vrouw Stefanie - bekend van Supermercado - biedt niet alleen een uitstekende dinerkaart met culinaire hoogstandjes en...

Amsterdam Opening
Michiel van der Eerde opent Bar BAUT op permanente plek

Op 13 januari 2020 opent Michiel van der Eerde permanent 'Bar BAUT' aan de stadionweg in Amsterdam Zuid. Ruim 7 jaar geleden maakte Michiel van der Eerde naam als pop-up goeroe van Amsterdam. Na zes succesvolle rondreizende edities is het tijd voor een nieuwe dimensie binnen het horeca conce...

Bier Achtergronden
Koninklijke Grolsch stimuleert verantwoord alcoholgebruik

?Koninklijke Grolsch gaat al haar klanten met een focus op sport- en studentenverenigingen én evenementen helpen om een gezonder alcoholbeleid te voeren. Barvrijwilligers kunnen sinds deze maand via de Enschedese brouwer een face-to-face Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA) training ...

Columns Blog
Hoe makkelijk maak je het de gast om voor jou te kiezen?

Heb je je weleens afgevraagd waarom gasten überhaupt bij je reserveren of binnenstappen? Het kan niet zijn omdat je de enige plek bent waar ze wat kunnen eten of drinken. Zoals heel vroeger toen je als reiziger blij was dat je een dak boven je hoofd had en een warme maaltijd kreeg. De 'herb...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Een groter terras op een warme dag? Soms mag het!

De herfst is inmiddels in volle gang, de winter is in zicht en zelfs de jaarwisseling laat niet lang meer op zich wachten. De zomer lijkt alweer lang geleden. Dat betekent niet dat we niet kunnen terugblikken. Graag zelfs! De afgelopen zomer kende de warmste dagen ooit gemeten. Ook de terrassen prof...

Amsterdam Opening
Pop-up lunchcafé volledig gerund door vrouwen met vluchtelingenachtergrond

A Beautiful Mess opent op donderdag 12 december een pop-up lunchcafé in het 17-eeuwse Cromhouthuis aan de Herengracht in Amsterdam. Vrouwen tussen de 35 en 65 jaar met een vluchtelingenachtergrond gaan de nieuwe locatie volledig runnen. Ook het menu is door de vrouwen ontwikkeld en geïns...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: